Thursday, October 25, 2012

Rebel Against Norm


Extraordinary punye starting.. 
Today is 25 Oktober 2012, Hari Khamis, bersamaan 9 Zulhijjah, 1433 Hijriah.. 
ESOK HARI RAYA AIDIL ADHA..!
Lokasi aku?? Dok dekat Kolej Raflessia 4 sorang-sorang, bak kata kawan aku nak jaga UiTM Puncak Alam niha~  Buat masa sekarang ni pada jam 5.15 petang dalam keadaan cuaca hujan dan kilat sabung menyabung, Setakat ini semua pelajar dilaporkan hampir 99% telah meninggalkan UiTM.

Oleh kerana aku adalah golongan 1 % yang masih tertinggal.
So, secara tidak langsung aku telah berjaya memegang rekod pelajar balik kampung paling lewat selama 3 taon di peringkat DIPLOMA dan hampir setaon di peringkat DEGREE berturut dan turut..!
bangge giler..hmmf..hmff

Sudah lah mengarut, back to the main topic.. a few days ago aku transfer ke kolej baru aku ni.. and aku telah mengalami insiden trauma kecil-kecilan yang telah dihasilkan oleh beberapa housemate ku yang cantik2 dan terpelajar sekalian.. For your information, this is not my first time of seeing those kind of behavior, cuma kali ni aku terpanggil untuk sama-sama share tentang sikap manusia yang kadang2 didnt like to do something that they used to do "routine". (jangan kerut dahi dulu meh nak explain..hehe)

Kisahnya,,,
setiap kali aku masuk ke rumah, i have one habit that i like to do that is SUSUN KASUT elok2 
& tak accross line between tmpat letak kasut and lantai ruang tamu, which is have a lot of advatages if we do so, for example(dah mcm blajo plak)... 

>   Sedap sikit mate ekau memandang..

>  Menyenangkan ekau jugak bila dan rushing nak   
    keluar pegi kelas..

>  Bila ade Boundary line tu terjaga la skit kebersihan 
    kaki and umah ekau tuha..

>  Kita ni orang islam bukan omputih nak pkai2 kasut 
    jalan kat dalam umah (cer buat cantu kat umah 
   kompen kene pnampar siam.. free2 bleh ckp thailen, 
   tayah amek kursus..hehe)..

>  Ble kengkawan dari rumah len masuk pn akn fikir  
    ko adalah well organize person or, menjaga 
    kbersihan.. (as simple as that)..

>  Banyak lagi lah kebaikannye, klaw ekau susun 
    kasut ekau yang MAHAL itu... 


Unfortunately, ade sorang dua makhluk ni tak reti2 nak susun, padahal SELIPAR jekot..
suke2 hati2 sangat2 (berganda2..hahak ala aku kesah) meletakkan kasut or selipar itu melebihi garis panduan lesen memandu yang telah disediakan disitu...!



For the first, second, and third, plus forth aku tolongla susun balik... but then i realize that until fifth time pn tade perubahan... HOwh pelis,, ini suda obberrghhh sangat!! im not your maid oke, u paid the rent, I paid the rent (nanti I bayarla..sebelum abes sem), we both paid the same amount but how come i must put your shoes at proper place each time I go inside our house.

Im to0 busy for that, and I tade mase nak ajar u rahsia ilmu rumah tangga...(haha pakar motivasi)
Susun la sendiri..!!

The point is, it is routine to susun your kasut, tapi those people tanak buat mgkin atas sebab2 malas nak 
tunduk and susun ??? bila dah terlajak langkah pantang berpatah balik??? tak suka hidup dalam keadaan teratur??? Kasut dye busuk takut berjangkit dgn  kasut orang len??? suke nak buat orang len marah or jadi maid u??? memang kat rumah family pn buat camtu so terbiasa??? Seorang Perabun dan Pelupa yang tegar sehingga memerlukan orang lain mengingatkan berkali2??? nak show off kasut dye pling lawa??or Rebel against something that is norms to do because had enough of it??? 

The reality, only they know what is the reason... it is true sometimes aku pn tak suke buat benda yang dah selalu sangat aku buat contohnya bila kat rumah family kemas rumah berjuta kali pn bersepah balik sbb adik bradik ramai kan...hehe.  But then, if aku rebel and give up utk mengemas apakah akibatnya???------> TONGKANG POCAH..! Sebelum siren bapak aku bbunyi baik JGN CARI PASAL... So uolz dpat x point aku?  Yes you can rebel but you must ensure that orang sekeliling tak terlibat dgn effectnyer... ade pehem??
But for now dalam kes SUSUN KASUT tadi, i'll just help what i can help to maintain the kesejahteraan tempat letak kasut kat rumah I..ngeh3
kalo perlu i'll slow talk with the owner of the SINDERELLA'S shoe sebelum MEMBAKARNYA..!(Psycho GILER..ang..ang..ang..) 


Burning shoes, fuyoo kalo dapat yg after tu pon not bad what? hehehe..

Just kidding no hard feeling :) 

~Chillove~





No comments:

Post a Comment